sunnuntai 25. huhtikuuta 2010
keskiviikko 21. huhtikuuta 2010
Hyviä uutisia, vaihteeksi!
"Vimman" Briskness Ingalssin Laura, viralliset lonkka- kyynärlausunnot ovat tulleet ja hyvältä näytti. Lonkat A - A ja kyynärät 0 - 0. Upeeta Sari, Riitta ja Jussi!
maanantai 19. huhtikuuta 2010
Eläinlääkärillä osa 2
Tänään kävin silmäeläinlääkärin luona Porvoossa Taran kanssa. Epäilykseni vasemman silmän sokeutumisesta osoittautui oikeaksi. Silmässä on kova paine ja nyt Tara sai silmänpainetta ja kipua alentavia tippoja. Kaksi viikkoa laitetaan tippoja ja toivotaan että helpottaa. Kontrollikäynti on vapun jälkeen 3.5. Jos paine ja kipu ei ole hellittänyt, Tara pääsee sateenkaarisillalle....
Minulla on nyt kaksi viikkoa aikaa valmistautua tulevaan.
Minulla on nyt kaksi viikkoa aikaa valmistautua tulevaan.
lauantai 17. huhtikuuta 2010
Eläinlääkärillä!
Perjantaina kävin koko nelikon kanssa eläinlääkärin vastaanotolla. Kira sai nyt sitten sen Propalinin pissankarkaukseen. Viime aikoina kun se on ollut melkein lähes päivittäistä. Enää en kestänyt sitä itse ja toki oli Kirakin jo joskus vähän nolona. Viikko sitten sunnuntaina, se oli pissannut sänkyyn, pesin kaikki petivaatteet ja laitoin puhtaat, raikkaat lakanat petiin. Illalla käytin koirat iltapisulla ja sisälle tullessaan Kira meni mun punkkaan maate. Menin sinne kohta itsekin ja aattelin, että saat nyt nukkua siinä, kunhan siirrän sinua vähän. Niin kuinka ollakaan, taas oli lämmin pissa tullut juuri siinä paikassa. Ei muuta kun taas petivaatteita vaihtamaan. No josko nyt helpottaisi meidän kummankin eloa.
Almalta ja Ilonalta tyhjennettiin anaalirauhaset ja Alma sai lisäksi molemmat rokotukset.
Taran toinen silmä on kummallisen näköinen ja veikkaus on että se on jo kokonaan sokeutunut. Myös toinen alkaa näyttää siltä, että se on sokeutumassa. Maanantaina menen vielä Porvooseen silmälääkärin vastaanotolle ja sitten tehdään päätös sen kanssa, aletaanko vielä hoitamaan jotenkin vai ei. Se on selvää, että täysin sokeaa koiraa en halua pitää. Kumpa olisikin rohkeutta tehdä se vapauttava päätös, mutta ei. Se on vaikeaa. Onhan Tara ollut minulla 13.5 vuotta....
Almalta ja Ilonalta tyhjennettiin anaalirauhaset ja Alma sai lisäksi molemmat rokotukset.
Taran toinen silmä on kummallisen näköinen ja veikkaus on että se on jo kokonaan sokeutunut. Myös toinen alkaa näyttää siltä, että se on sokeutumassa. Maanantaina menen vielä Porvooseen silmälääkärin vastaanotolle ja sitten tehdään päätös sen kanssa, aletaanko vielä hoitamaan jotenkin vai ei. Se on selvää, että täysin sokeaa koiraa en halua pitää. Kumpa olisikin rohkeutta tehdä se vapauttava päätös, mutta ei. Se on vaikeaa. Onhan Tara ollut minulla 13.5 vuotta....
lauantai 27. maaliskuuta 2010
Likkojen päivä....
Tänään lähdettiin Mariannen kanssa Kyröön tapaamaan Sohvia ja Keenaa. Koko oma lauma oli mukana aina Taraa myöden. Tytöt ovat nyt 13-viikkoisia ja olivat venyttäneet jalkojansa oikein urakalla. Sohvi on hieman kevytrakenteisempi kuin Keena. Korkeudessa ei ollut paljonkaan eroa mutta vankkuudessa oli. Keena on vähän vahvempi luustoltaan tällä hetkellä. Mutta keskeneräistä työtä ei kannata paljon arvostella. Piia ja Emmi ovat tehneet hienosti töitä pentujensa kanssa. Kasvattaja on erittäin tyytyväinen....!
Sohvi lentää!
Briskness Janis Joplin "Sohvi"
Sohvi
Briskness Jeanne D'Arc "Keena"
Keena seuraa! Keenalla oli kyllä ikäisekseen erittäin hyvä keskittymiskyky. Muiden koirien sählätessä eestaas, Keena vain seurasi Emmin käskyjä! Oli hieno nähdä pikkupennun toimivan.
Nyt oli likkojen päivä, tässä pikapuoliin pitää tavata myös kaikki pojat.
Tarasta alan olla jo oikeesti huolissani! Kun vaan tietäisin, ettei sillä ole paljon kipuja. Kipulääkettä se saa nyt päivittäin. On taas ontunut sitä vaurioitunutta takajalkaa oikein urakalla. Sulais nyt noi lumet äkkiä, niin Taran olisi helpompi liikkua. Toi lumen vastus on sille myrkkyä.
Tarasta alan olla jo oikeesti huolissani! Kun vaan tietäisin, ettei sillä ole paljon kipuja. Kipulääkettä se saa nyt päivittäin. On taas ontunut sitä vaurioitunutta takajalkaa oikein urakalla. Sulais nyt noi lumet äkkiä, niin Taran olisi helpompi liikkua. Toi lumen vastus on sille myrkkyä.
tiistai 23. maaliskuuta 2010
Lonkkakuvia.... Ilona A ja 0 / Pekko B ja 0
8.3.2010 Ilona kävi lonkkakuvilla Kankaanpäässä Kari Ventelällä. Hyvältä näytti. Lähti A:na ja kyynärät 0. Alkuviikosta tuli sitten virallinen lausunto, joka oli sitä mitä luvattiin. Hieno juttu!
Tuonne Kankaanpäähän on kyllä pitkä matka täältä Vantaalta ja koko päivä siinä menee. Mutta se on kiva juttu kun Ventelä selittää tarkkaan miltä ne näyttää ja antaa arvion. Tähän asti ainakin kaikki on tulleet just sellaisena kun arvioitu.
Pekko-poika kävi jo aiemmin kuvissa ja hyvältä näytti myös. Lonkat B - B ja kyynärät 0 - 0.
Hyvä Pekko! Hyvä Ilona!
Ootellaan nyt että muutkin saavat käytyä kuvilla.
Ai niin, se piti vielä kertoman että Ilonalla oli juoksu menossa, kun se kuvattiin. Eli ei ole mitään merkitystä sillä, mihin aikaan koiran kuvaa. Jeddalla alkoi viime syksynä kuvausta seuraavana päivänä ja A:ta pukkas.
Tuonne Kankaanpäähän on kyllä pitkä matka täältä Vantaalta ja koko päivä siinä menee. Mutta se on kiva juttu kun Ventelä selittää tarkkaan miltä ne näyttää ja antaa arvion. Tähän asti ainakin kaikki on tulleet just sellaisena kun arvioitu.
Pekko-poika kävi jo aiemmin kuvissa ja hyvältä näytti myös. Lonkat B - B ja kyynärät 0 - 0.
Hyvä Pekko! Hyvä Ilona!
Ootellaan nyt että muutkin saavat käytyä kuvilla.
Ai niin, se piti vielä kertoman että Ilonalla oli juoksu menossa, kun se kuvattiin. Eli ei ole mitään merkitystä sillä, mihin aikaan koiran kuvaa. Jeddalla alkoi viime syksynä kuvausta seuraavana päivänä ja A:ta pukkas.
sunnuntai 7. helmikuuta 2010
Viimeinen pari uunista ulos!
Kaikki pennut ovat sitten omissa kodeissaan ja jatkossa on mukava saada kuulumisia ja kuvia joko blogin muodossa tai muuten. Pidetään yhteyttä!
lauantai 6. helmikuuta 2010
Oiva Iisakki Partanen
torstai 4. helmikuuta 2010
Väki vähenee... Tänään oli vuorossa Aada.
keskiviikko 3. helmikuuta 2010
Taas yksi on joukosta pois!
Tilaa:
Blogitekstit (Atom)